فروش عمده آنلاین مواد اولیه شیمیایی

فروشگاه بازار آنلاین صنعتی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

فروش عمده آنلاین مواد اولیه شیمیایی

فروش عمده آنلاین مواد اولیه شیمیایی

بزرگترین تامین کننده مواد اولیه شیمیایی

در این مقاله درباره انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی و کاربردهای آن‌ها، به همراه بسترهای آنلاین فروش اینترنتی انواع مواد اولیه شیمیایی صحبت می‌کنیم. اگر شما شخص یا تامین کننده هستید که به دنبال فرآورده‌های اولیه مواد شیمیایی برای انواع کاربردهای صنعتی خود هستید، با فروشگاه اینترنتی« انتاکالا» تماس بگیرید. انتاکالا، بازار آنلاین انواع کالاهای صنعتی، بستری را برای تولیدکنندگان و خریداران فراهم کرده تا بتوانند کالاهای موردنظرشان را به صورت کاملا آنلاین به فروش برسانند یا خریداری کنند.

به روش جدید و هوشمندانه خرید و فروش مواد شیمیایی خوش آمدید.

 

انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی

صنایع شیمیایی، مجموعه‌ای است از فرایندها، عملیات و سازمان‌هایی که در زمینه تولید مواد شیمیایی و مشتقات آنها فعالیت می‌کنند.

مواد اولیه شیمیایی را به طور کلی می‌توان به یکی از سه دسته گسترده تقسیم کرد که توسط صنایع مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسی ترین نوع مواد اولیه موجود، ترکیبات خام به دست آمده به صورت ناخالص از طبیعت است که شامل محصولات با منشا بیولوژیکی کوتاه مدت مانند چوب از صنعت جنگلداری، ذخایر معدنی و نفت است.

فراورده‌های اولیه حاصل از تصفیه برخی از این مواد، طیف وسیعی از مواد اولیه شیمیایی دیگر را تولید می‌کند که به عنوان مواد معدنی صنعتی شناخته می‌شوند. این، شامل ترکیباتی مانند: خاک رس، کوارتز و سنگ بوکسیت است که مواد شیمیایی در این مرحله تصفیه، معمولا 85 تا 98 درصد خالص هستند. گروه بعدی مواد خام شیمیایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیبات معدنی با خلوص 98 تا 99.9 درصد را پوشش می‌دهد. مثل نمونه‌هایی از اکسیدهای فلزی تصفیه شده مانند: اکسید آهن و مواد شیمیایی مصنوعی مثل هیدروکسید سدیم (NaOH) که به عنوان کاتالیزور  فرآیندها درصنایع شیمیایی استفاده می‌شود.


  

کربنات سدیم مورد استفاده بسیاری از صنایع شیمیایی

کاربرد مواد شیمیایی صنعتی

متداول‌ترین ماده خام شیمیایی موجود و قابل برداشت که به طور طبیعی توسط طبیعت جایگزین می‌شود، سلولز است و پس از آن لیگنین رایج‌ترین ترکیب در ساختار گیاهان چوبی و غیرچوبی است. هر دو ترکیب با هم، بخش عمده ای از ساختار سلولی دیواره‌های سلولی گیاهان و قسمت‌های چوبی درختان را تشکیل می دهند. گذشته از استفاده از سلولز و لیگنین برای تولید مواد اولیه مانند چوب برای ساختمان‌‌ها یا ساخت کاغذ، این ترکیبات همچنین برای تولید سوخت‌های زیستی(سوخت سبز)، به عنوان عامل اتصال دهنده چسب‌ها و بسیاری از محصولات دیگر، حیاتی هستند. سلولز و لیگنین به عنوان یک ماده اولیه شیمیایی برای بسیاری از این محصولات تجاری به شکل کاغذ یا خمیر چوب ساخته می شوند، اما منابع دیگر شامل کاغذ بازیافتی و ضایعات حاصل از انواع گیاهان فیبری است.

یکی از پرکاربردترین مواد اولیه صنعتی،کوارتز است که به دوشکل مواد معدنی با کیفیتِ بالا مانند: یاس و اونیکس یا به صورت ماسه معمولی برای تولید ریزپردازنده‌ها، شیشه و سیلیکون وجود دارد.

نفت یکی دیگر از مواد اولیه صنعتی است که در انواع مختلفی از سوخت‌های هیدروکربنی تصفیه شده است. پالایشگاه‌ها، همچنین مواد شیمیایی دیگری نیز فرآوری می‌کنند، که برخی از آن‌ها فرایندهای شیمیایی را برای فرآوری صدها نوع مختلف پلاستیک و دیگر مواد پرمصرف، به‌کار می‌برند.

 از جمله مواد اولیه صنعتی مبتنی بر مواد معدنی که از سوی صنعت تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، می‌توان به مواد اولیه فلزاتی مانند سرب، آهن و مس اشاره کرد. یکی از مواد اولیه شیمیایی بسیار مهم برای صنعت سنگ آهک است که برای تولید سیمان، بتن و کائولن استفاده می‌شود.

 ماده معدنی دیگر، آلومینوسیلیکات است که برای ساختن همه چیز، از فایبر گلاس گرفته تا سرامیک و رنگ به کار می‌رود.

از جمله مواد شیمیایی صنعتی پالایش شده از مواد اولیه شیمیایی که کاملا دارای ترکیب فعال هستند می‌توان به  طیف وسیعی از اتیلن ((C2H4 مورد استفاده برای تولید پلاستیک تا آمونیاک (NH3 )که به عنوان کود در کشاورزی و حلال استفاده می‌شود، اشاره کرد.

اسید سولفوریک، کربنات سدیم و عناصر شیمیایی مانند کلر نیز، مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز برای بسیاری از فرایندهای تولید هستند. سایر عناصر شیمیایی ضروری برای صنعت، شامل نیتروژن و اکسیژن است که برای کنترل سایر واکنش‌های شیمیایی یا تسریع آنها از طریق اکسیداسیون استفاده می شود.

فروش اینترنتی انواع مواد اولیه مواد شیمیایی

بسترهای آنلاین به خریداران مواد شیمیایی کمک می‌کند تا استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند

خریداران در شرکت‌های شیمیایی با چالش‌های پیچیده‌ای در تهیه مواد اولیه روبرو هستند. با توجه به اهمیت اطمینان از این که مواد شیمیایی خریداری شده، دارای استانداردهای کیفیت و قیمت رقابتی هستند، اما رعایت تمام الزامات قانونی در این زمینه نیز ضروری است. شرکت‌های بزرگ شیمیایی برای هر یک از نیازهای خود چندین تأمین کننده دارند. این انعطاف پذیری در تهیه مواد شیمیایی شرکت‌ها،  باعث رفع نوسانات تقاضا برای مواد اولیه مورد نیاز آنها می‌شود.

 

تامین منابع شیمیایی از بازارهای بین المللی

هر خرید باید با کمترین هزینه ممکن و از معتبرترین تامین کننده انجام شود. در دسترس بودن مواد شیمیایی با قیمت مناسب و مطابق با استانداردهای تعیین شده کیفیت، برای موفقیت شرکت‌های تولیدی بسیار مهم است. مواد اولیه با کیفیت بالا، منجر به تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا می‌شود. برعکس، اگر در مرحله تهیه مواد اولیه سهل انگاری شود ، می‌تواند منجر به نارضایتی مشتری و از دست رفتن  سفارش‌ها شود.شناسایی تامین کنندگان مواد شیمیایی که می‌توانند بیشترین ارزش را برای سازمان شما به ارمغان بیاورند یک کار چالش برانگیز است. همچنین توافقنامه‌های بلند مدت برای خرید عمده می تواند بهترین نرخ را برای شما به ارمغان بیاورد.  

الزامات قانونی در خریدهای شیمیایی

هنگامی که یک سازمان به دنبال تامین‌کننده شیمیایی جدید است، ضروری است که ابتدا تأیید کند که شرکت، الزامات قانونی را برآورده می کند. در حقیقت، بررسی این الزامات حتی برای خرید از مراکز موجود به دلیل تغییرات مکرر در قوانین و مقررات اجرایی، بسیار مهم است.

 

با ثبت‌نام در سایت انتاکالا می‌توانید به ابزار آلات و کالاهای صنعتی  مطرح‌ترین برندهای جهانی دسترسی داشته باشید.

منتظر دیدار شما در نمایشگاه بین المللی متافو 1400 هستیم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.